فشن بلاگر چیست ؟ چگونه فشن بلاگر شویم

فشن بلاگر چیست ؟ یا بهتر است بگوییم فشن بلاگر کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟ آیا درآمد قابل توجهی دارند؟ چگونه فشن بلاگر شویم و چه اقدامات اولیه ای برای این کار انجام دهیم؟ فشن بلاگرها امروزه از فعالیت در سایت های شخصی تا کمپین های مد و تبلیغات فعالیت می کنند. اگر می خواهید درباره این شغل بیشتر بدانید، با ما همراه باشید تا در این صفحه هرآنچه را که لازم است بدانید، مطالعه نمایید.

فشن بلاگر کیست ؟

فشن‌بلاگر (Fashion Blogger) شخصی است که در وبلاگ یا وب سایت خود مقالات و نکاتی درباره مد و استایلینگ می نویسد و تصاویر، ویدئوها و لباس های متفاوتی در این مورد منتشر می کند. در واقع این کار ترکیبی از سبک کار وبلاگ نویسی و مدلینگ می باشد.

در این کار، شما مدیر اصلی سایت هستید و می توانید کاملا خلاقانه و آزادانه، مطالب مورد نظر خود در حوزه مد و  استایلینگ را منتشر نمایید تا افراد دیگر از آن ها استفاده کنند.

درآمد فشن بلاگرها

شاید برای شما هم سوال باشد که این افراد چگونه در آمد کسب می کنند و درآمد آن ها چقدر است. باید گفت فشن‌ بلاگرها، به صورت آزاد کار می کنند و هرگز از شخصی حقوق ثابت دریافت نمی کنند. پس چگونه می توان از این شغل در آمد داشت؟ در اینجا چند مورد از روش های کسب درآمد از این راه را برای شما شرح می دهیم.

فشن بلاگر چیست

مقاله پیشنهادی : بهترین برند جواهرات دنیا برای خانم ها

۱- تبلیغات

اگر شما به عنوان یک فشن‌بلاگر، مطالب به روز و مفیدی در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید، افراد زیادی از آن ها بازدید خواهند کرد. با افزایش تعداد بازدید وب سایت، می توانید با تبلیغ برای دیگران، مبالغی از آن ها دریافت کنید. این موضوع بستگی به میزان افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کنند، دارد.

به عنوان مثال کیارا فرگانی (Chiara Ferragani) یک فشن بلاگر ایتالیایی است که روزانه حدود ۹۰ هزار نفر از وب سایت او بازدید می کنند. شرکت هایی که تقاضای تبلیغات در وب سایت کیارا فرگانی را دارند، هر ماه حدود ۳۰۰۰ یورو برای هر بنر پرداخت می کنند. نیکولتا رجیو (Nicoletta Reggio) نیز دیگر فشن‌بلاگر ایتالیایی است که هرماه حدود ۸۰۰ یورو از طریق تبلیغ در وب سایت خود درآمد کسب می کند.

فشن بلاگر چیست

کیارا فرگانی، فشن بلاگر معروف و موفق

البته تبلیغات فقط به بنرها محدود نمی شوند و ممکن است برخی از شرکت ها و کمپانی ها تقاضای نوشتن یک مقاله یا ریپورتاژ درباره آن ها داشته باشند.

۲- فروش محصولات و خدمات خود

اگر طراح، تولید کننده و یا وارد کننده محصولاتی مرتبط با مد و استایلینگ هستید، داشتن یک وب سایت در حوزه مد و فشن، برای شما بهترین راه فروش آن ها است. مخاطبین شما با مراجعه به وبلاگ یا وب سایتتان مشاهده خواهند کرد که شما با اصول و قواعد استایلینگ آشنا هستید و چیزهای زیادی در این باره می دانید، بنابراین اطمینان حاصل می کنند که محصولات و خدمات خوبی در این حوزه ارائه خواهید داد. فراموش نکنید که برای این کار، باید نمونه کارهای خود را در وب سایت قرار دهید.

۳- همکاری با برندها و طراحان مد

یک فشن بلاگر می تواند از سه طریق با طراحان مد همکاری کنند که آن ها را در ادامه توضیح می دهیم:

ممکن است طراحان مد از برندهای معروفی مثل گوچی، نایک و… باشند که شما به عنوان فشن‌بلاگر، محصولات آن ها را در وب سایت خود معرفی کرده و چگوگی استفاده از آن ها را به مخاطبان خود آموزش می دهید.

نوع دوم همکاری شما با طراحان مد، به این شکل است که آن ها یک محصول خود را در اختیار شما قرار می دهند تا پس از استفاده از آن، تجربه خود را در وبلاگ یا وبسایتتان بنویسید.

و در نهایت برخی از طراحان مد، از شما برای حضور در رویدادها دعوت می کند تا پس از رویداد، درباره آن بنویسید.

۴- کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

فعالیت فشن بلاگرها، به وب سایت یا وبلاگشان محدود نشده و می توانند با راه اندازی یک صفحه و اکانت در هریک از شبکه های اجتماعی، در آن جا نیز تصاویر و مطالب خود را به اشتراک بگذارند. پس از افزایش تعداد بازدید مطالب ، کمپانی های زیادی برای تبلیغ در صفحه فشن‌بلاگر ها، پیشنهاد می دهند. اینستاگرام و یوتیوب دو بستر آماده برای فعالیت شما در زمینه مد و فشن هستند.

 فشن بلاگر چیست

ایمی سانگ فشن بلاگر موفق

چگونه فشن بلاگر شویم ؟

حال که درباره این شغل اطلاعات کافی دارید و با راه های کسب درآمد از طریق آن آشنا شدید، شاید بخواهید به عنوان یک فشن‌بلاگر شروع به کار کنید. در اینجا نکات مهمی که برای آغاز این کار باید بدانید، بیان شده است:

۱- قبل از هر کاری، وب سایت یا وبلاگ خود را با استفاده از سرویس ها و بسترهای آماده راه اندازی کنید. بهتر است برای وبلاگ یا وب سایتتان یک نام و دامین جذاب و مرتبط با مد و فشن انتخاب کنید تا در ذهن مخاطبان ماندگار باشد.

۲- مطالب، تصاویر و ویدئوهای آموزشی، سرگرم کننده و جذاب را به صورت مرتب در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید.

۳- هر آنچه که در وب سایت شما منتشر می شود، باید دست اول باشد و از انتشار تصاویر، ویدئوها و هرآنچه که بارها در وب سایت های دیگر دیده شده اند، خودداری کنید.

۴- هزاران وبلاگ مد و فشن وجود دارد که افراد زیادی روزانه از آن ها بازدید می کنند و از رتبه و امتیاز عالی برخوردارند. بنابراین اگر می خواهید در این حوزه کاری موفق شوید، باید تلاش کنید متفاوت باشید. این تفاوت ممکن است در نوع نوشتار شما، در سبک استایل شما و یا طراحی وب سایتتان باشد. چرا که تنها در این صورت می توانید افراد بیشتری را جذب کنید.

همان طور که گفته شد هزاران وبلاگ و وب سایت در زمینه مد و فشن راه اندازی شده و موفق هستند. اما برخی از آن ها موفقیت بیشتری کسب کرده و نزد مخاطبان از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در مطالب بعدی به معرفی بهترین فشن بلاگرها می پردازیم. تا با روند کارشان  آشنا شده و بتوانید از آن ها ایده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *